Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Provisie tp

  • fabienne

    hallo mensen,

    Graag wil ik weten hoe het zit in de volgende situatie:

    Als er van intermediair is gewisseld op 1 mei 2009, en de vervaldatum is 1

    januari 2010 dan blijft de oude intermedair zijn recht houden op de provisie tot

    1 januari 2010. ( het betreft hier echter een kwartaalbetaling) voor de betaling van juni..

    en september wordt ik belast door nieuwe tussenpersoon? klopt dit? de oude tp heeft toch

    recht op zijn provisie. . Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

    xxx fabienne

  • dik

    bedoelt u met vervaldatum premievervaldatum of contractsvervaldatum?

    gaat het om schade of leven?

    wat bepaalt de samenwerkingsovereenkomst met de betreffende verzekeraar terzake?

    In elk geval: de nieuwe tussenpersoon kan u niet belasten, want u hebt met hem (neem ik aan) helemaal geen overeenkomst.

  • Mirjamw

    Fabienne,

    Provisie is de beloning voor het intermediair. Hier ‘belast’ de tussenpersoon jou niet voor.

    De nieuwe tussenpersoon brengt bij jou wel de verzekeringspremie in rekening, en wel vanaf het moment dat je bij hem klant bent. Van die premie wordt weliswaar ook de provisie betaald, maar dat wordt niet als apart bedrag in rekening gebracht bij jou.

    De verzekeraar rekent achter de schermen de provisie af met de oude tussenpersoon, maar daar merk jij helemaal niets van.