Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schade door papiercontainer

• comarski

vlak bij enkele parkeerplaatsen worden 1 maal per week op vrijdag ochtend containers geplaatst voor de oud papier actie van de school. Nu heeft het bedrijf in plaats van de afgesproken vrijdag op donderdag de lege containers geplaatst. Wat de oorzaak is is niet bekend maar op vrijdag ochtend is een van deze containers tegen een auto aangereden. De eigenaar heeft de school, waarvan de ouderraad zorg draagt en verantwoordelijk is voor de oud papier actie aansprakelijk gesteld.

De school is in onderhandeling gegaan met het container bedrijf, maar deze geven niet thuis, nu,6 maanden later verwijst de school de schadepartij naar het container bedrijf. Ze moeten hun maar aansprakelijk stellen.

Nu lijkt het me niet de bedoeling.

De school is aansprakelijk gesteld, klopt dit?

de school heeft een verantwoordelijkheid tot afhandeling van de schade, klopt dit en waar kan ik dit vinden?

Is er iemand die mij met aansprakelijkheidsrecht informatie kan geven wat meegenomen kan worden naar de school, zodat zij op hun verantwoordelijkheden worden gewezen.

• jos

voordat u een partij aansprakelijk kunt stellen zult u moeten aantonen dat die partij een onrechtmatige daad heeft gepleegd; het feit dat de container tegen uw auto is gekomen is daarvan geen bewijs.

Hoe is de schade ontstaan, is de container door de wind gaan rollen, heeft een onbekende de container verplaatst ?

Als het papierinzamelingsbedrijf de container op de gebruikelijke manier heeft neergezet zonder de auto te raken en de oorzaak is niet te achterhalen c.q. de dader die de container heeft verplaatst “ligt op het kerkhof” dan is er geen verhaal mogelijk.

U zult b.v. door getuigeverklaringen moeten aantonen wat er is gebeurd, het simpel stellen dat de schade is ontstaan door de container levert geen bewijs voor onrechtmatige daad op.

• Vicenzo

Zoals Jos al aangaf is de oorzaak v.d. schade bepalend om een aansprakelijk partij te kiezen.

Dat zal niet altijd de school zijn.

Ciao, Vicenzo