Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fortis perikelen

• Vicenzo

Nu Fortis is opgedeeld en versnipperd is natuurlijk ook de achterliggende risicodrager van de verschillende verzekeringsonderdelen van Fortis gewijzigd.

Dus voelt het “Fortis leven gevoel” voor u allemaal niet meer zo lekker aan en wilt u net als ondergetekende per direkt afscheid nemen van een van de onderstaande verzekeraars, dan is er niets dat u nu in de weg ligt.

Onverdiende premie dient te worden teruggestort op uw rekening.

Kortom van een verzekering bij Fortis Insurance Netherlands N.V. (was ook een dochteronderneming van Fortis Insurance N.V., maar is sinds 3 oktober 2008 in handen van de Nederlandse staat) kunt u vandaag nog af mocht u zulks willen.

Tenslotte moet dhr. W. Bos ook aan zijn achterban denken en kan hij niet super-kapitalisten blijven steunen, dus voor je het weet is het toch weer mis……..

Fortis Verzekeringen Nederland omvat de Nederlandse verzekeraars van Fortis:

- Fortis ASR - kwam in 2005 voort uit de bedrijven AMEV, Stad Rotterdam en Woudsend.

- De Amersfoortse (Amersfoortse Leven, Amersfoortse Schade en Amersfoortse Zorg)

- Ardanta

- Europeesche

- Falcon Leven

- Ditzo ( het nieuwste onderdeel van Fortis ASR. Hoewel Ditzo zich profileert als verzekeraar is Ditzo feitelijk een gevolmachtigd agent van Fortis ASR )

En natuurlijk blijven opletten met wie je wèl in zee gaat….

Ciao, Vicenzo

• Simon Kabelfoon

Vraag is of dat wel zo is!!

Immers de rechtspersoon met wie de overeenkomst is gesloten is volgens mij ongewijzigd gebleven.

• Vicenzo

“de rechtspersoon met wie de overeenkomst is gesloten is volgens mij ongewijzigd gebleven.”

Ogenschijnlijk is dat zo……..de namen zijn tot nu toe ongewijzigd gebleven.

Echter de gehele Nederlandse cluster “Fortis” valt nu binnen een geheel andere structuur en daardoor gewijzigde risicodrager.

Ik heb er gisteren nog contact over gehad met hoofdkantoor Fortis Utrecht en een regiokantoor in Amsterdam en beiden bevestigden wat in de pers al uitgebreid bekend was gemaakt.

Ik hoor echter altijd graag zelf van een betrokken partij hoe de zaak in elkaar zit , maar dan in verbinding met mijn zienswijze te weten dat er dus sprake van een geheel verschillend Fortis Nederland voor en na 3 oktober 2008.

Nee, bedrijven met een Fortis logo ( of wat daar straks voor in de plaats komt )mijd ik maar liever en ga er met een grote boog omheen.

Ondanks het feit dat de hele club bij Wouter Bos in de bijstand zit………. voor zolang het duurt.

Tenslotte geldt nergens sterker dan bij Fortis dat: “In het verleden behaalde resultaten, etc….”

Ciao, Vicenzo

• Pemba

Vicenzo zegt:

> Nee, bedrijven met een Fortis logo ( of wat daar straks voor

> in de plaats komt )mijd ik maar liever en ga er met een grote

> boog omheen.

> Ondanks het feit dat de hele club bij Wouter Bos in de

> bijstand zit………. voor zolang het duurt.

> Tenslotte geldt nergens sterker dan bij Fortis dat: "In het

> verleden behaalde resultaten, etc…."

> Ciao, Vicenzo

Jammer dat je zo'n “slap” antwoord geeft nadat je in je eerste post zo zeker van jezelf klinkt. Uiteindelijk blijft er niet meer dan een persoonlijk statement van over.

Juridisch is er nog steeds niets verandert in de structuur van de contractspartij waarmee je als verzekeringnemer zaken doet.

NB: Bij welke “gezonde”partij breng je nu je verzekeringen onder?? Als je deze visie hebt was je al een jaar geleden vertrokken bij Fortis……

• Vicenzo

Volgens Pemba geldt: “ Juridisch is er nog steeds niets verandert in de structuur van de contractspartij waarmee je als verzekeringnemer zaken doet. ”

Nou volgens ‘Fortis Nederland’ ( FN ) is dit volstrekt onjuist en heeft FN na de grootschalige fraude met- en verduistering van aandelen van het ‘Oude Fortis’ , niets meer te maken met het ‘Oude Fortis’.

FN zal zelfs trachten de afstand tot het ‘Oude Fortis’ te vergroten, door afscheid te nemen van de inmiddels wel erg besmette naam “Fortis”.

Aan het bekende “What's in a name” is in dit opzicht wellicht toe te voegen :

“To be or not to be” van dezelfde schrijver.

Maar ja , vertrouwen koop je niet…….dat moet je verdienen.

Voorts vroeg Pemba:

Een goede vraag en des te meer zicht je her en der achter de coulissen hebt, des te moeilijker iets te kiezen.

Dus uhhh………..Klaverblad????

Nee hoor ……..geintje natuurlijk, maak je niet ongerust.

Ciao, Vicenzo

• Charles

Kijk eens in het handelsregister en stel vast dat de juridische entiteiten waarin de Fortis verzekeringsbedrijven opereren nog immer detzelfde zijn (en naar mijn inschatting ook zullen blijven). Kortom, in de juridische verhouding verzekeraar verzekeringnemer is er niets veranderd. En een naamswijziging brengt geen wijziging in deze relatie.

Voor een wijziging in de juridische relatie tussen verzekeraar en verzekeringnemer is een portefeuilleoverdracht (d.m.v. verkoop of inbreng) of -overgang (d.m.v. juridische fusie of juridische splitsing) vereist.

• Vicenzo

“ de juridische entiteiten waarin de Fortis verzekeringsbedrijven opereren nog immer detzelfde zijn …etc ”

- Fortis verzekeringsbedrijven ?? -

Welk Fortis??

Het Fortis waar ooit de overeenkomst mee gesloten is, bestaat niet meer……ergo..

Ciao, Vicenzo

• Simon H.

Zijn de verzekeringen afgesloten bij Fortis of bij de Amersfoortse… Onder de polis staat “Amersfoortse Algemene Verzekeringsmaatschappij” en ergens heel klein “part of Fortis”

De puzzel van WC-tegeltjes van Fortis is uitgeengevallen. De contractspartij, De Amersfoortse, bestaat nog gewoon. De moeder van de Amersfoortse heeft een nieuwe aandeelhouder.

• Charles

Helemaal eens. De juridische entiteiten die als contractant optraden bestaan nog steeds (en zullen n.m.m. ook blijven bestaan).

• Vicenzo

.

Precies …..die kleine lettertjes daar gaat altijd het om.

Want zoals gezegd, welk Fortis?

Dat de afzonderlijke eilandjes nog gewoon bestaan weet ik natuurlijk ook wel, maar hetzelfde geldt voor het voormalige Nederlandsch Indië.

Ciao, Vicenzo