Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aansprakelijkheid bij brand

• Simon H.

Een tijd terug poste ik al een berichtje over de aansprakelijkheid bij brand - met een interessante discussie tot gevolg.

Ik wil jullie uiteraard niet onthouden van de verdere afloop.

Het ingeschakelde onderzoeksbureau kon geen oorzaak achterhalen. Wel werd brandstichting als schadeoorzaak uitgesloten en vond het onderzoeksbureau het aannemelijk dat de brand is ontstaan in de elektrische installatie.

Reden voor de gevolmachtigde van de verzekeraar om aansprakelijkheid af te wijzen.

• Vicenzo

“ vond het onderzoeksbureau het aannemelijk dat de brand is ontstaan in de elektrische installatie. ”

Een eigen gebrek van een zaak levert altijd aansprakelijkheid op, dus ben ik erg benieuwd op welke rechtsgrond de verzekeraar/volmacht denkt af te kunnen wijzen.

Maar los daar van hoeft de schuldloze partij zich die vraag niet te stellen, zoals ik al eerder aangaf.

Ciao, Vicenzo

• Simon H.

De gevolmachtigde maakt het zich er gemakkelijk vanaf, op grond het onderzoeksrapport erkennen wij geen aansprakelijkheid. Natuurlijk direct een mooi epistel teruggeschreven.

• pemba

Ook dat epistel willen wij dan graag lezen…..