Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leegstaand bedrijfspand

• Simon H.

heeft iemand een suggestie voor het verzekeren van een langdurig (meer dan een jaar) leegstand monumentaal pand met horeca-bestemming?

• Simon Kabelfoon

Daar is men doorgaans niet zo happig op.

Beurs?

• pemba

Te rade gaan bij de verzekeraar van de overige brandposten. Lijkt me niet dat dit het enige bezit is van de eigenaar.

Als losse post is dit geen fraai risico.

Ook zorgen voor bewoning, zo'n pand is een potentieel object voor krakers. Dan nog zal kale brand de enige oplossing zijn.

• Simon H.

Ik was er al bang voor. Ga eens een poging wagen. De huidige brandverzekeraar had er geen zin meer in.

• Simon Kabelfoon

Wat is het belang (herbouwwaarde bedoel ik dan)?

• dik

en natuurlijk ideaal voor een weedplantage

• Simon H.

€ 250.000. Overigens gelijk aan de verkoopwaarde.

• Simon Kabelfoon

Zal beurs niet om staan te springen (te gering belang of te hoge premie).

Is er met huidige verzekeraars helemaal geen deal te maken??

Zijn er wellicht meerdere belangen die over kunnen naar een eventuele verzekeraar die WEL wat wil/kan?

• Martijn G

Ik adviseer je om, voordat je contact opneemt met een nieuwe verzekeraar, bij relatie na te gaan wat zijn plannen zijn met het gebouw.

* Wanneer men al in onderhandeling is met een nieuwe huurder, zal het niet zo'n probleem zijn om dit gebouw te verzekeren

* Wanneer men voornemens is het gebouw te gaan slopen is het maar de vraag of je dit gebouw moet gaan verzekeren.

Succes bij het zoeken naar een verzekeraar.