Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hamburg Mannheimer

• peter

Verzekeraar Hamburg Mannheimer heeft volgens De Telegraaf eind 2005 in Nederland op grote schaal pensioenpolissen verkocht zonder vergunning.

In een poging om de halfjaarsverkopen op te krikken, stuurden leidinggevenden tientallen ongediplomeerde verkopers op pad, die polissen illegaal op naam van gevolmachtigd personeel bijschreven. Personeel dat geld voorschoot om de verkoop te versnellen, blijkt zelf voor tienduizenden euro's gedupeerd, zo stellen betrokkenen. Het bedrijf weigert hun vorderingen te betalen. Medewerkers van Hamburg Mannheimer (HM) hebben de Nederlandse toezichthouder de overtredingen gemeld. Maar die ondernam, ondanks herhaalde waarschuwingen, afgelopen jaren geen stappen, aldus De Telegraaf.

Verzekeraar Hamburg Mannheimer is onderdeel van Ergo waaronder ook bijvoorbeeld DAS valt. Ergo is op zijn beurt onderdeel van Munich Re Group. Hamburg Mannheimer heeft in Europa 9 miljoen klanten en in Nederland 400 medewerkers. Sinds 1 januari 2008 is Theo Oskam directeur Nederland.

Bron: De Telegraaf

• pemba

Volgens mij is dit forum bedoelt om “diepgaand met elkaar over verzekeringen van gedachten te wisselen”…..

Dit Telegraafstukje heeft m.i.niets met “verzekeringstechniek” te maken.

• Vicenzo

Anders dan pemba hier stelt heeft het natuurlijk alles met verzekeringstechniek en diepgang te maken.

Hoe anders, beweeg je mensen er toe om voor een polis geld uit hun zakken te halen. Voor een velletje gekleurd papier doen ze dat niet……je moet ze een worst ( een Frankfurter lijkt mij hier wel passend ) voorhouden en die onder afgesproken voorwaarden/bepalingen dan ook echt geven.

Ook is het diepgaand….. ik zou haast willen zeggen hoe diep wil je gaan als afgeleide van Munich om met illegale verkooppraktijken ( ik lees nergens iets over een ontkenning ) je omzet veilig te stellen en als een stel in Bunnik neergestreken zigeuners gewoon pakt wat je pakken kan.

Ciao, Vicenzo

• peter

En met de waarschuwingen van Simon over deze club