Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraag over glasverzekering

  • flevopolder

    Weet iemand waarom een glas wat lek is niet word vergoed en als er een ster in zit en waarom het wel vergoed word als het een breuk betreft? Is toch raar eigenlijk want dan zou ik een stoel door mij ruit moeten gooien en dan word het wel vergoed. Gaarne wil ik weten of mensen @!#$ verstand van hebben want ik heb dit nog nooit meegemaakt en wil ook niet liegen.

    Alvast bedankt

  • Dik

    De polis zegt wat er wel en wat er niet gedekt is.

    Als de polis zegt: ‘breuk’, dan is er alleen dekking als het gebroken is.

    En dus niet als het alleen maar bekrast is, mat geworden, lek is, smerig geworden of onder de graffito gespoten.

    Als u er een stoel doorheen gooit, is het wel breuk, maar nog steeds niet gedekt: opzet is uitgesloten. U geeft terecht aan niet te willen liegen. Liegen is onfatsoenlijk.

    En bovendien: Zou u dat wel doen en ook nog op papier zetten, dan pleegt u valsheid in geschrifte, maakt u aan oplichting schuldig en als het toevallig ooit uitkomt (u zou verbaasd zijn als u wist hoeveel er toevallig uit kwam) hebt u natuurlijk jaren lang problemen met alle verzekeraars, want die hebben het niet zo op fraudeurs.

  • flevopolder

    Nee joh ik wil geen fraudeur zijn ben daar absoluut tegen, maar ik stelde het zo want ik heb nog nooit mijn verzekering hoeven te gebruiken gelukkig. Kreeg alleen nu de tip van iemand die mij vertelde dat mijn glasverzekering dit zou dekken vandaar.

    En toen ik te horen kreeg dat het niet gedekt was vond ik het raar, want ik snap de regelgeving hierop niet zo want ze stellen als je raam lek is hij niet vergoed word en als er een steen opgekomen is vanaf de buitenkant ook niet want er moet ipv een gigantische pit een daadwerkelijk gat in zitten en ik kan daar niet met mijn verstand bij want het lijkt mij dan gewoon eerlijk en ook vergoedingswaardig want het ruit moet hoe dan ook vervangen worden, maar ja ach als het niet zo is dan helaas maar dan wil ik het wel snappen. Groetjes Saskia

  • Barbara

    Meestal onstaat een lek door slijtage.

    Slijtage is helaas niet te verzekeren dan zou het een onderhoudscontract worden en niet meer een verzekering voor een onzek voorval.

  • Frank

    eeuhhhhh

  • flevopolder

    Tja Frank zo zat ik nou ook vanmiddag. Barbara mijn vriend heeft nog eens met de verzekering gebelt en het blijkt inderdaad dat omdat het ruit 10 jaar oud is dat hij omdat hij ouder is dan een bepaald termijn niet vergoed word. Toch vind ik het raar maar ok. En dan het andere ruit dit gaat om mijn schuifpui en in het midden van het ruit is er aan buitenkant een steen (waarschijnlijk) tegenaan gekomen echter is het een gegeven dat hij nu dus stuk is en ook die vergoeden ze niet en waarom omdat er geen breuk inzit ik snap er echt werkelijk geen hout meer van. Kijk regels snap ik maar als ze proberen overal een smoesje voor gaan verzinnen zodat ze niet hoeven te betalen dat vind ik zwak en nogmaals ik ben een leek hierin. En de tip van het vergoeden heb ik zelf van een tussenpersoon.

  • Frank

    waar loopt jouw polis dan, dan kijk ik de voorwaarden er even op na want dit kan ik nauwelijks geloven.

  • dhr. Pietersen

    Barbara schreef: Meestal onstaat een lek door slijtage.

    Een lek ontstaat ook door:

    - een eigen gebrek

    - verkeerde plaatsing

    Eigen gebrek is niet een van buitenkomend onheil (wat al een zeer ruime dekking is in vergelijk met een evenementendekkig op een woonhuisverzekering).

    - Eigen gebrek zou vergoed moeten worden door de glasleverancier, dat is m.i. de plaats.

    - Verkeerde plaatsing zou verhaald kunnen worden op de plaatser.

    Alle andere gevallen …van buitenkomende onheilen zoals steentjes, doorheel lopen etc….valt wel terecht onder een glasdekking. Daarop is de premie gebaseerd.

  • Simon Kabelfoon

    De leeftijd van een ruit mag geen rol spelen.

    Wat van belang is is wat Dik al eerder stelde, er moet sprake zijn van breuk (door en door) dan is er dekking onder een glasverzekering.

    Een pit in een ruit is meestal niet door en door (maar wel lelijk) en dus geen breuk. Een pit kan overigens wel “doorzetten” en alsnog leiden tot een scheur/breuk in de ruit. De glasverzekering zou dit dan alsnog dienen te vergoeden.

  • flevopolder

    Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden. Frank de verzekering is ondergebracht bij de FBTO en via vereniging eigen huis afgesloten. En tja ach ik denk dat ik ook maar eens de polisvoorwaarden lezen, maar zoals ik het allemaal hoor gaan ik denk ik maar de ruiten zelf vergoeden en de polis bekijken of de rest wel allemaal is zoals ik dat wil, dat als de volgende keer ik iets heb ik zeker weet dat ze me niet kunnen afschepen. Groetjes en fijn weekend allemaal Saskia