Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vergelijkingen verzekeringen

• Els

Op internet kun je op diverse sites vergelijkingen (laten) maken tussen diverse verzekeringen en maatschappijen. Je dient flink tijd uit te trekken voor het doorspitten en vergelijken van de kleine lettertjes (polisvoorwaarden)

Kan iemand mij in grove lijnen aangeven de goedkoopste verzekeringsmaatschappij voor:

* autoverzekeringen

* inboedel

* reisverzekering

* levensverzekering

etc.. etc…

Ik kan me voorstellen dat de ene maatschappij goedkoper is met autoverzekeringen en de ander juist met levensverzekeringen. MAAR WELKE?????

Ik heb het nu bewust over goedkoopste (dus evt. haken en ogen in het kort erbij vermelden zou ook fijn zijn)

Bedankt!

ps: ik stap nog wel naar een expert, maar wil eerst even hier vissen…

• Dik

Ja, kijk: daar zijn nu juist die sites voor. Er is er niet een dé goedkoopste voor auto en een ander voor leven. Dat hangt af van soort auto, soort dekking, regio, bestuurder (geslacht, leeftijd, schadeverleden, kleur veters) e.d.

• Eric

Zelf ben ik niet zo'n fan van die sites. Misschien voor een enkele verzekering is het soms handig, maar voor een compleet pakket niet.

Vaak is het zeker voor een (leek) moeilijk om door de bomen het bos nog te zien en zijn polisvoorwaarden e.d. moeilijk te achterhalen.

Ik kan je adviseren een goede tussenpersoon(informeer bij vrienden, kennissen) te raadplegen en deze opdracht te geven je gehele verzekeringspakket door te lichten. Tussenpersonen hebben over het algemeen hun ervaringen met diverse verzekeraars en kunnen een goedkoop maar nog belangrijker een goed pakket samenstellen.

gr Eric

• Els

ok, bedankt. Ik voel me zo blond…

• Dik

Troost je: ik ken dat gevoel. Soms trouwens heel prettig.