Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

terrorisme - 15 augustus

• Rick

Ik ben sinds een half jaar ATP. We hebben sindsdien heel wat polissen middels intermediarwijzigingen overgenomen. Echter, zoals bij bijna alle polissen, zit er nog een contractsduur op. Variërend van 1 tot wel 9 jaar. Hoe zit het nu met de (bijna ) collectieve wijziging van alle polissen inzake provisierecht. Heb ik per 15 augustus recht op de provisie omdat de voorwaarden, dus de polissen, wijzigen? Of heeft het terrorismeverhaal helemaal geen invloed op de provisie?

Groeten,

Rick

• Dick

Ik heb vandaag de brief gelezen die het Verbond van Verzekeraars heeft verstuurd. In die brief staat dat de klanten de brief kunnen aangrijpen om de verzekering te beëindigen. In dat geval staat het je dus vrij om de polissen over te voeren mits met toestemming maar dat snap je.

Dan heb je natuurlijk ook nog de polissen die je op zich in stand wilt laten alleen waarvan je dus per de datum dat de bg clausule van kracht wordt graag de commissie wilt opstrijken.

Ik vind het een goede vraag. Ik zou er alleen geen direct antwoord op weten. Zijn er wellicht verzekeraars actief op het Forum die hierop een antwoord kunnen geven? Ik denk dat verzekeraars niet blij zijn als alle atp's per 15-8 aanstaande de nog niet vervallen polissen tot hun portefeuille willen rekenen. Ik zie alleen niet hoe verzekeraars het zouden kunnen weigeren?!

• Simon Kabelfoon

Dick,

Zie voor reactie(s) ook de andere prikpagina waarop deze vraag is gesteld.

• Dick

Simon, geef mij even de link want het topic kan ik niet vinden.

• Simon Kabelfoon

http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=898&i=5512&t=5512