Op 1 mei jl. ben ik veranderd van werkgever en ben ik ambtenaar geworden. dit betekende voor mij ook dat ik van een verplichte verzekering naar een particuliere verzekering moest gaan. Ruim voor 1 mei heb ik een aanvraag ingediend bij een collectieve ziektekostenverzekeraar. Als antwoord hierop kreeg ik het verzoek om eerst een bewijs van opzegging van mijn oude verzekeraar op te sturen. Er was verder ook geen sprake van een voorlopige dekking. De opzegging is in inmiddels geregeld. Tot op heden heb ik niets meer vernomen van de verzekeraar. Telefonisch contact leerde mij dat de aanvraag op 20 mei jl in behandeling was genomen maar dat ik geen enkele dekking heb. Ik ben diabetespatient, hetgeen ik ook heb aangegeven in de aanvraag, ik heb niets verzwegen. Ik moet nu kosten maken. Volgens de verzekeraar (tenminste als hij mij wil verzekeren) ben ik momenteel totaal niet gedekt voor ziektekosten.
Dan kan toch niet zomaar? Moet een verzekeraar niet binnen een bepaalde termijn een aanvraag beoordelen cq duidelijkheid verschaffen. Help!!!