Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

onverzekerde auto

• Selmar

ik had een bestelbus grijs kenteken die ik enkele maanden onverzekerd op mijn naam had staan, dus zonder officiele opschorting van de RDW. ik word nu aangeslagen met een boete van Euro 288. voor mij een onredelijke boete ten opzichte van een klein administratief vergrijp.

wie heeft hier ervaring mee ? kom ik hier nog onderuit ?? graag reacties. merci

Selmar

• jos

u spreekt van een klein administratief vergrijp, de rdw ( en niet alleen de rdw) denkt hier heel anders over.

Op grond van de WAM rust op de eigenaar van een auto de plicht een verzekering hiervoor af te sluiten en deze in stand te houden, dit ter bescherming van de belangen van eventuele slachtoffers.

Hieraan wordt zwaar getild door de wetgever, wat ook tot uitdrukking komt in de hoogte van de boete.

Als u onverzekerd rijdt en vervolgens een ongeval veroorzaakt zal het waarborgfonds het slachtoffer in eerste instantie betalen en het aldus voorgeschoten bedrag op u verhalen.

Als er sprake in van letsel kan dit oplopen tot een zodanige hoogte, dat u tot ver na uw pensioen aan het afbetalen bent.

Het is een stuk goedkoper om nu het “ kleine administratieve vergrijp” volgens de regels op te lossen.

• Mirjam

Ter aanvulling op het bericht van Jos (waar ik me verder helemaal bij aansluit): de verzekeringsplicht geldt ook als u de auto niet gebruikt! Of u er dus wel of niet in rijdt doet niet ter zake, ook dan dient een auto verzekerd te zijn.

M.vr.gr.,

Mirjam

• Frank

If you do the crime, pay the fine

Vrij vertaald dan