Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help Help

• Haddo

beste mensen graag hierbij wil ik uw advies met betrekking tot evt als het onder aansprakelijkheid valt.

afgelope zondag ben ik op bezoek geweest bij mijn ouders en heb mijn broertje mijn auto met de hand laten poetsen wat is het volgend gebeurt zijn allemaal krassen opgekomen van het schoonmaken met de hand graag uw advies kan ik dit onder aansprakelijk stellen via mijn ouders of broertje…?????

• Simon Kabelfoon

De meeste aansprakelijkheidsverzekeringen sluiten het zogenaamde “opzichtrisico” (dat is schade aan zaken die men om welke reden ook “onder” zich had) aan motorrijtuigen uit.

Vermoedelijk zal er dan ook geen dekking zijn onder de polis waar uw broertje onder valt.

Schade desondanks melden (zij hanteren wellicht net een iets andere voorwaarde dan gebruikelijk) en reactie verzekeraar afwachten.

• Haddo

dus het zou kunnen liggen aan de soort aansprakelijkheids product die afgesloten is.Simon Kabelfoon schreef:

• Simon Kabelfoon

Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren is eigenlijk een standaardproduct waarbij verzekeraars min of meer uniforme voorwaarden hanteren.

In die voorwaarden is de beschreven schade-oorzaak niet gedekt!!!

Enkele verzekeraars hanteren echter afwijkende voorwaarden, waarbij mogelijk in de beschreven situatie wel dekking zou kunnen zijn.

Vandaar mijn advies de zaak daar wel te melden.

Om welke verzekeraar gaat het hier??

Misschien beschik ik over polisvoorwaarden en kan ik dit voor u nazien.

• haddo

beste simon ik hierbij deel ik u mee het aansprakelijkheids verz afgesloten is.

RVS IN EDE EN ERASMUS IN ROTTERDAM

• haddo

beste simon ik hierbij deel ik u mee het aansprakelijkheids verz afgesloten is.

RVS IN EDE EN ERASMUS IN ROTTERDAM

• Simon Kabelfoon

Beste Haddo,

Over de voorwaarden van Erasmus beschik ik niet, maar haar kennende zal zij standaard-voorwaarden hanteren, waarop de beschreven schade niet gedekt is.

Van de RVS weet ik zeker, dat zij standaardvoorwaarden hanteren, waarop deze schade (aan motorrijtuigen “onder opzicht”) is uitgesloten.

Ik vrees, dat u een andere oplossing met uw broertje zal moeten zoeken.

(Laat hem het lakwerk goed polijsten en daarna stevig in de was zetten, wellicht is het ergste leed dan geleden.)