Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aanhangwagen- en caravankentekenkonsekwenties?

• Hans van Haaren

Goedemorgen,

Op 1 september 2003 is een eigen kenteken op aanhangers en caravans met een totaalgewicht boven de 750 kg. verplicht.

Aan de RDW stelde ik de volgende vragen:

1. moet het kenteken verplicht worden doorgegeven aan de verzekering? Registratie RDW/verzekeringen?

2. hoe voorkom ik dat ik voor boetes opdraai als ik de caravan uitleen?

3. hoe voorkom ik, dat de WA van mijn auto wordt aangesproken als ik mijn caravan uitleen.

Je begrijpt, dat de RDW daar helemaal geen trek in heeft, dus de antwoorden waren nietszeggend.

Wie van jullie heeft reeds ervaring in die discussie en kan enkele nuttige tips aanreiken?

Groet

Hans van Haaren

• Simon Kabelfoon

Goedemiddag Hans,

op het andere prikbord zojuist de discussie even gevolgd.

Heb de indruk, dat (voor zover dat mogelijk is) vragen afdoende zijn beantwoord.

Groeten van een “westerse” collega.

• Hans van Haaren

Inderdaad simon,

Dat wordt m.i. de komende maanden een aardige discussie met Jan agent.

Zeker de opmerking van Joke is een sterke.

Want het lijkt erop, dat het met een nieuw kenteken op mijn caravan probleemloos scheuren wordt. zolang het trekkende voertuig maar niet geflitst wordt.

En mij herkennen ze inmiddels niet meer. Heb facelift achter de rug en draag konstant een zonnebril.

groet van een westlandse collega

Hans

• Simon Kabelfoon

Heeft dat laatste te maken met jou wijze van adviseren de laatste jaren??

Jou inschattende niet, maar je weet het in de huidige markt soms niet meer.

Neem aan, dat die gedaanteverwisseling alleen betrekking heeft op de gevolgen die jou rijstijl kunnen hebben.

• fred

Als ik mijn auto uitleen krijg ik de boetes thuisgestuurd. Het is dan aan mij om of de boete te verhalen op bestuurder, of aan te tonen dat een ander reed…

Waarom zou dit vraagstuk bij caravans anders zijn?

• Simon Kabelfoon

fred,

Zie de uitleg van Jos over dezelfde topic op de prikpagina verzekeringstechniek.startpagina.nl

• Hans van Haaren

Simon,

Het wordt nog gekker. Ik ken een andere westlaaaanse collega(jij trouwens ook), die rijdt in een dikke alfa, een hele dikke alfa. Hij had de reacties op deze verhalen gelezen. Die heeft voor achter die ALFA een vouwwagen gekocht. Totaal geen gezicht, maar dat deert hem niet, want zegt hij, Dan kan ik lekker doorscheuren, door dat kenteken herkennen ze me toch niet.

Blijkt die tent op wielen niet boven de 750kg te komen. Jij hebt vaak goede tips. Wat kun je die westlaaander adviseren om toch op verjaardagsfeestjes nog serieus genomen te worden?

Even serieus: Dit is w.m.b. het laatste berocht over die aanhangers. De praktijk zal het inderdaad leren

Groeten

HansSimon Kabelfoon schreef:

>

> Heeft dat laatste te maken met jou wijze van adviseren de

> laatste jaren??

> Jou inschattende niet, maar je weet het in de huidige markt

> soms niet meer.

> Neem aan, dat die gedaanteverwisseling alleen betrekking

> heeft op de gevolgen die jou rijstijl kunnen hebben.

• joke (financieel planner)

:D:D:D