Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Processen schadeverzekeraar&automatisering gezocht

• Godfried Kruger

Ik ben op zoek naar iemand of een site waar ik meer kan vinden over de mate waarin de schadeverzekeraars geautomatiseerd zijn.

Wat zijn knelpunten en welke nieuwe trends zijn er op komst in de verzekingsbranche op IT gebied? Ik heb al diverse zoekopdrachten via zoekmachines gedaan, maar kom niet echt verder. Heeft iemand informatie uit de praktijk?

alvast bedankt

Godfried Kruger

• Simon Kabelfoon

Voor zover ik ben ingevoerd bestaat daarin niet zoveel uniformiteit bij de diverse verzekeraars (waar het om de huidige automatisering gaat).

Beste lijkt me dan ook een aantal verzekeraars daar gericht over te benaderen.

Voor wat betreft de “trends” kan onder meer gemeld worden, dat het begrip Generieke Interface Manager (GIM-koppelingen) met toenemende regelmaat terugkeert.

Daarnaast bestaat er een initiatief onder de naam Meeting-Point, waaraan een aantal verzekeraars deelnemen (Fortis was daarin meen ik de voortrekker).

Wanneer je die termen in een zoekmachine stopt tref je wellicht meer relevante links aan.

Beide zaken hebben te maken met het begrip “ketenintegratie” naar mijn inschatting op dit moment het “hottest item” v.w.b. automatisering en werkprocessen bij verzekeraars en haar communicatie met verzekeringsintermediairs.

Kijk daarnaast eens op www.amweb.nl en dan naar de rubriek “links” waaronder diverse automatiseringsbedrijven in de assurantiebranche genoemd worden.

Ook daar zal relevante informatie gevonden kunnen worden.

Ook op www.vbnet.nl is wellicht meer te vinden over dit onderwerp.

Als voorlopig laatste wil ik je voorts nog verwijzen naar www.abz.nl.

Hoop dat je hier wat wijzer van kunt worden en mocht je wat aanvullende vragen hebben dan hoor ik je wel weer.

Groeten.