Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

no claim vermindering door brand ??

• peggy

mijn auto is afgelopen juli in de brand gestoken, dader onbekend, nu kost mij dat zelf 10 % no claim.

heb andere site's bekeken en daar staat allemaal in dat brandstichting geen aantasting geeft aan je no claim.

weet iemand hier iets meer over ???

• Simon Kabelfoon

Er zijn verzekeraars, die bij een toegekende claim onder de zogenaamde Beperkt-Casco-voorwaarden, een beperkte terugval in Bonuskorting kennen.

(Zoals zo vaak zit het verschil tussen polissen niet alleen in de premie, maar ook in de voorwaarden.)

Om welke verzekeraar gaat het hier??

Misschien kan ik het voor u nakijken, hoewel ik zondermeer aanneem, dat uw verzekeraar netjes volgens de voorwaarden handelt.

• verzekeringetje

Beste Peggy,

Voor zover ik weet gaan schade's die vallen onder de Beperkt Casco-dekking (storm, brand, ontploffing, hagel enz.) NIET ten koste van de no-claim! Ook inbraakschade's niet, tenzij het om een niet-personenauto gaat. Dus in jouw geval, ookal is de dader onbekend, valt het onder brand en zou het dus, naar mijn kennis, niet ten koste van de no-claim moeten gaan. Zelfs vuurwerkschade's vallen onder brand.

Hopelijk kan je hier wat mee.

• Fred Keizer

Onder de beperkte casco dekking valt brand. Maar het is ook mede afhankelijk hoe de brand is ontstaan. Indien de brand is ontstaan doordat iemand de auto in brand heeft gestoken, kan er ook gesteld worden dat dit schade is door vandalisme en dit is niet gedekt onder de beperkte casco dekking.