Ik heb een vraag?
10 Juli dit jaar is er bij mij thuis ingebroken. Vlak voor deze inbraak had ik een aantal ‘dure’ waterkranen gekocht die ik een aantal weken later in mijn badkamer wilde monteren. Je voelt het al aan: de kranen waren na de inbraak netjes uit een inbouwkast verdwenen. Alleen de dozen waar de 3 kranen in waren verpakt waren nog aanwezig.
Natuurlijk schrik je erg van zo'n aktie maar deze schrik wordt toch wel verzacht bij het idee dat er een ‘goede’ inboedel verzekering is afgesloten bij de SNS Bank.
Direct na de inbraak is er een melding bij de verzekeringsmaatschappij gedaan en werd de zaak in behandeling genomen.
Na 2 bezoekjes van een expert (CED Nomex) en het bedrijf SOB (ondezoeksbureau) werd het erg stil rond de ‘zaak’.
Na een aantal maal bellen kreeg ik vandaag (11 december) het standpunt te horen van de SNS bank. Deze luidt alsvolgt:
Helaas moeten wij u er op wijzen dat de wegenomen “goederen”, zoals waterkranen, leidingen, onverwerkte bouwmaterialen en onderdelen niet vallen onder de dekking van de inboedel- of de opstalverzekering. Als gevolg hiervan kunnen wij de betreffende schade ook niet vergoeden.
Mijn klomp is inmiddels goed gebroken. Na volledige bestudering van de polis ben ik deze voorwaarde nog steeds niet tegengekomen.
Ik ben teneinde raad. Kan iemand mij raad geven of is er iemand die dit forum leest die over dit geval iets meer kan vertellen.
Ik zie uw reacties met belangstelling tegemoet.
Vriendelijke groet,
Stephan