Twee jaar geleden had ik een no-claim-korting opgebouwd van 67,5%. Ik ben toen onder invloed van alcohol tegen een bloembak aangereden. De verzekering heeft uitbetaald en ik zakte van trede 11 naar trede 5. Mijn verzekering bleef echter gewoon doorlopen. Nu heb ik 30 juni j.l.mijn autoverzekering telefonisch laten schorsen omdat ik tijdelijk geen auto had. Ik kreeg toen een brief binnen dat mijn autoverzekering beeindigd was. Ik dacht dat dit wel oke was want ik heb duidelijk gezegd dat ik de auto wilde schorsen en dat ik binnen het jaar weer een auto wilde laten verzekeren.
Dus 1 november mijn oude verzekeringsmaatschappij weer opgebeld om de nieuwe auto te laten verzekeren en wat blijkt, ik kan niet meer verzekerd worden omdat ik twee jaar geleden met alcohol op achter het stuur heb gezeten. Wel kon ik een royementsverklaring opvragen dat ik twee jaar schadevrij heb gereden en ze verwezen me door naar Rialto want ik sta nu op een zwarte lijst.
Kan een verzekeringsmaatschappij dit zomaar doen en hoe nu verder en kan ik nog bij een andere verzekeringsmaatschappij terecht buiten Rialto. Ik heb nu twaalf jaar mijn rijbewijs en heb buiten het incident van twee jaar geleden nog nooit schade gereden.
Alvast bedankt voor het advies.