Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

auto schade geklooi verzekering

• greta

wij hebben onze auto op 14 mei uitgeleent aan de buurvrouw zij kwam overstuur bij ons thuis iemand had haar aangereden toen zij was uitgeparkeert en wilde schakelen om weg te rijden kwam iemand uit het parkeervak naar achterenrijden en kwam tegen onze auto de bestuurster zei meteen dat het haar schuld was en dat haar man langs zou komen met de verzpapieren hij zei ook dat het haar schuld was wij zijn allrisk verz bij de ohra dus die regelen dat met haar verz ik kreeg het schade bedrag van 1200e op 25 juli krijgen wij een brief waarin staat dat er een wet is waarmee we allebei 50%moeten betalen dus of ik ben mijn 77% no claim kwijt of ik moet 600e terug betalenen en 50%van hun schade betalen omdat we allebij bezig waren met uitparkeren ik stond al klaar om we te rijden nu is de auto door inbraak totalos en word van de dag waarde nog eens het vorige schade bedrag ingehouden omdat die nog niet helemaal gerepareerd was dus een schade buiten onze schuld kost ons 20% noclaim en het schadebedrag van 1200e wie kan ons hierbij helpen?????????????????????????????????????

• Simon

Bij aanrijdingen tussen in-/uitparkerende auto's is er sprake vban een zogenaamde bijzondere verrichting van beide partijen.

In dergelijke situaties heeft de rechter bij verschillende eerdere zaken beoordeeld, dat er dan sprake is van een schuldverdeling van 50/50 dus in die zin staan OHRA en de tegenpartij (diens verzekeraar) in hun recht. Hoe vervelend ook voor u, maar recht is nu eenmaal recht.

Dat daarna uw auto door diefstal totaal verloren is gegaan is natuurlijk uitermate vervelend.

Wanneer de eerste schade nog niet was gerepareerd, is het terecht, dat van de dagwaarde van die auto de nog niet gerepareerde schade wordt afgetrokken. U had immers op het moment van de diefstalschade een auto met schade en die is nu eenmaal minder waard dan dezelfde auto zonder schade.

Wanneer een deel van die eerste schade al wel was gerepareerd, kan OHRA dat deel natuurlijk niet in mindering brengen op de dagwaarde.