Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bedenktijd

• Henk

Als ik een verzekering belt om mijn auto te verzekeren.en binnen een paar dagen krijg ik een beter aanbod kan ik dan kosteloos van de eerste verzekering af.er is dan nog niets getekend ofzo,of moet i9k dan toch kosten betalen?

• Simon

Wanneer je de (nieuwe) auto hebt doorgegeven aan de bestaande verzekeraar (of tussenpersoon die de zaken regelt) is er in principe een mondelinge overeenstemming (dus contract!!) tot stand gekomen.

In dat geval is het afhankelijk van de polisvoorwaarden welke opzegregeling daarin is opgenomen.

Je zal in ieder geval niet kosteloos van de polis af kunnen komen, maar deze wellicht (afhankelijk van de voorwaarden) tussentijds kunnen opzeggen.

Als die mogelijkheid van tussentijdse opzegging in de voorwaarden is geregeld, staat daar meestal wel een relatief hoge vergoeding aan administratiekosten tegenover.

Groeten.

• L Bouwman

als het goed is heeft elke verzekering een bedenktijd, dit houdt in dat je de polis binnen een bepaald termijn kan terugsturen omdat je het niet eens bent met de premie cq de voorwaarden die hiervoor gelden.