Hallo allemaal,

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, en weet niet meer via welke e-mail ik me hier ooit heb aangemeld, dus dan maar even niet ingelogd. Hopelijk herkennen jullie me zo ook nog wel ;-)

Ik zit met een probleem: ik heb een inboedel die ik niet verzekerd krijg.

Het betreft hier een relatief lage inboedel (rijtjeshuis, 3 kamers (woonk + 2 slaapk), huur, stel zonder kinderen). Maar complicerende factor hierbij is dat er voor zo'n 25.000 audio/video/computerapparatuur in huis is (in de loop der jaren is er een forse cd- en dvd-collectie ontstaan - dit zijn van die mensen die nog steeds muziek op schijf kopen en tegen downloaden zijn) én dat er zo'n 5.000 (nieuwwaarde, dagwaarde de helft) aan kanospullen en toebehoren (peddels, zwemvesten, aanhanger, kampeerspullen etc) in een garagebox staan (niet bij huis, het betreft een bovenwoning dus er is geen tuin en er is ook geen eigen garage).

Het frustrerende is dat er behoorlijk wat verzekeraars zijn die met één van deze twee dingen geen problemen hebben, maar de combinatie is kennelijk zeer ongebruikelijk.

Men zit nu bij een maatschappij die is overgenomen (dus niet meer bestaat) en waarvan de polissen binnenkort omgezet gaan worden naar de ontvangende verzekeraar, waar men geen dekking meer heeft. Daarom wordt gezocht naar een goede nieuwe oplossing. Alle opties zijn mogelijk: direct writer, internetverzekeraar, intermediaire polis, maar belangrijk is dat er goede dekking is voor inboedel, audio-etc én de garagebox. En als de premie niet al te belachelijk hoog is, is dat wel erg meegenomen (verzekeringnemer staat op punt baan kwijt te raken en partner zit op jaarcontract).

Zijn er mensen die tips hebben? Zo ja, dan hoor ik het graag!