Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

autoschade taxeren

  • ron

    Hoi

    ik heb buiten mijn schuld een auto-ongeluk gehad na 4 weken kon ik eindelijk de auto bij een garage neer zetten en de verzekering- expert zou dan komen kijken

    Hij is vandaag bij de auto geweest en belde mij op dat die 2 roestplekjes op de deuren had gezien (op de lak dus niet door geroest) en nog 1 die ik zelf niet kan vinden.Ik dacht waar heb die het over.

    De dagwaarde van mijn auto 1500 euro de schade van het ongeluk is hoger dan 1500 euro zegt die man. maar hij wou me wel 850 euro uitbetalen

    Als de schade hoger dan de dagwaarde is moet die toch de auto totaal los verklaren en mij 1500 euro uitkeren of heb ik dan nou verkeerd ?

    weet iemand hier meer over hoe dit kan ?

    bvb dank

    ron

  • Mirjamw

    Ik vermoed dat het volgende aan de hand is: om jou auto te herstellen is méér dan € 1.500,00 nodig. Omdat de dagwaarde € 1.500,00 is de auto dat niet meer waard.

    Je zou in dat geval recht hebben op een bedrag dat bestaat uit de dagwaarde vóór het ongeluk minus de restwaarde ná het ongeluk. Als je auto nu (met schade) nog een waarde heeft van € 650,00 wordt de berekening als volgt:

    - dagwaarde vóór het ongeluk € 1.500,00

    - restwaarde € 650,00

    ————–

    Schade € 850,00

    De restwaarde kun jij op twee manieren krijgen, normaal gesproken: óf je houdt je auto, die dus een waarde heeft van € 650,00 óf je krijgt dit bedrag van een opkoper die een bod heeft gedaan.

    Een expert doet nooit uitspraken over vergoedingen. Hij stelt alleen de schade vast. Dat hij jou een bedrag ‘wil uitbetalen’ lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk. Bel de man terug en vraag om duidelijke uitleg, daar heb je recht op. Als je geen contactgegevens hebt bel dan met de verzekeraar van de tegenpartij.