Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraag over glasverzekering

  • Frank

    Gedekt zou zijn:

    schade als gevolg van breuk en het lekslaan van isolerend glas binnen 10 jaar na fabricage en u kunt geen recht op garantie door de leverancier ontlenen.

    De eerlijkheid gebiedt te melden dat ik heb gekeken op de woonhuisverzekering want aparte andere voorwaarden kan ik niet vinden. Als ik de vraag goed lees zou de verzekeraar dus moeten vergoeden tenzij de ruiten ouder zijn dan 10 jaar.

    Ik vind wel dat de verzekeringsbranche door dit soort polisbewoordingen niet aan duidelijkheid wint. Welke klant kijkt nu op voorhand op dit soort dekkingen de polis na?

    Zelf wil ik best alles uitzoeken en uitleggen maar als je dit moet uitleggen als tussenpersoon dan verkoop je geen enkele glasverzekering meer.

  • jannemannetje

    Wat Frank in de laatste reactie stelt, is wel juist. De bewoordingen van verzekeringsvoorwaarden zijn het liefst zo vaag en onduidelijk mogelijk opgesteld zodat verzekeringsmaatschappijen gemakkelijk onder de vergoeding uit kunnen komen. Maar wie weet wat tegenwoordig nog niet? Je wordt eigenlijk door de verzekeringsmaatschappijen zelf aangezet tot liegen. Want wie het bovenstaande leest, pakt het zo aan dat het geen slijtage is, geen eigen schuld, duidelijke breuk. Dus gewoon een stoel uit je handen laten glippen, of een schemerlamp om laten vallen, bedenk het ze maar.

    De verzekering int ondertussen de premie braaf en hoeft er niets voor te doen. Misschien is het slim eens voor deg gein aan de verekeringsmaatschappij te vragen in welke concrete gevallen ze wel tot uitkering overgaan, is wel zo handig want dan hoeft de klant niks meer zelf te bedenken.