Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

allimentatie

  • Erik

    geachte lezer,

    Ik lig in echtscheiding.

    Het huis wordt verkocht, daar blijft een overwaarde van over.

    Van ongeveer 40.000 euro wil ik voor 12 jaar de allimentatie voor de kinderen (2) afkopen. Met welke spaar-,beleggings-,verzekeringsvorm kan ik dit het beste doen?

    Is het ook mogelijk om een bepaald vast bedrag per maand uit te laten keren aan mijn vrouw.

    Het liefst wil ik dus voor een lange periode geen omkijken naar dit hebben en dat mijn vrouw de zekerheid heeft elke maand geld te hebben voor de kinderen.

    Wie kan mij op weg helpen???????

    Het risico wil ik zo klein mogelijk houden, zodat ex zich geen zorgen hoeft te maken……….

  • Simon

    Beste Erik,

    Er bestaat zoiets als een alimentatie-lijfrente.

    Meer informatie daarover kan gevonden worden via de volgende link

    http://www.primalert.nl/pensioeninfo/alimentatie_lijfrente.htm

    Onder andere VanNierop Verzekeringen (www.vannierop.nl) heeft een “speciale” alimentatielijfrente-polis.

    Deze zogenaamde (fiscale) lijfrente-faciliteit heeft overigens alleen betrekking op alimentatieverplichtingen ten behoeve van de (ex-)echtgeno(o)t(e) en niet op die ten behoeve van de kinderen.

    Wellicht een overweging waard om met een financieel planner in uw omgeving om de tafel te gaan om alle mogelijke oplossingen op een rij te zetten en een inzicht te krijgen in (fiscale) gevolgen en risico's van de diverse mogelijkheden.

    Wanneer u (buiten dit prikbord om, via e-mail) aan kunt geven in welke regio u woonachtig bent kan ik uw wellicht aan een passend adres helpen.

    Groeten.

  • denise

    Kijk eens op deze site : www.kramerco.nl/alimentatie.htm

    Zij hebben een alimentatiepolis die zowel voor kinderen als echtgenote gebruikt kan worden.

    De Goudse verzekeringen heeft ook een zogenaamde alimentatiepolis. Zijzijn te bereiken op 0182- 544 544.

  • Simon

    Let op!!!

    Het betreft hier een ongevallenpolis (rubriek A, uitkering bij overlijden door een ongeval) of een lineair dalende overlijdensrisicoverzekering.

    Zo'n verzekering kan “overal” worden afgesloten, vaak nog tegen scherpere tarieven dan op de aangehaalde site worden gepresenteerd.

    Het zijn overigens voorzieningen die er op toezien, dat uw ex-echtgenote en kinderen een bepaalde bescherming genieten in geval van uw overlijden.

    Niets meer en niets minder (maar misschien wel belangrijk) en veelal doro de ex-echtgenote te regelen.

    Het is dus niet een voorziening die er voor zorgt, dat u er de gehele alimentatieperiode geen omkijken meer naar heeft.