Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zonder APK verzekerd?

  • Bever

    Mijn auto WA polis spreekt over een wagen welke technisch in orde moet zijn.

    Ik verleen geen voorrang aan rechts en rijdt met mijn auto tegen een andere auto. Mijn wagen is niet APK goed gekeurt. Mijn remmen werkte zoals ze hoorde te werken. Hoort de verzekering uit te keren aan de tegen partij en kunnen zij mogelijk de uitkering op mij verhalen?

    Groeten,

    Bever

  • Dik

    De vraag stellen is hem beantwoorden: als u met een niet-goedgekeurde auto gaat rijden (en u weet dat), dan kunt u geen rechten aan de verzekering ontlenen.

    De benadeelde krijgt wel zijn schade, maar dat wordt op u verhaald.

  • Simon

    De schade aan de tegenpartij zal sowieso vergoed gaan worden op grodn van hetgeen bij wet is bepaald.

    Het feit, dat uw auto niet APK-(goed)gekeurd was, wil niet zondermeer zeggen, dat uw auto daarom niet technisch in orde zou zijn zoals bedoeld in de polisvoorwaarden.

    Mogelijk zal uw verzekeraar u daarover aanschrijven en wellicht zelfs trachten de betaalde schade op u te verhalen.

    In mijn optiek zal de verzekeraar echter dienen aan te tonen, dat uw auto technisch niet in orde was en als gevolg daarvan de schade is veroorzaakt. Dergelijke acties van verzekeraars heb ik nog niet eerder meegemaakt.

    Groeten.