Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Afschaffen aansprakelijkheid letselschade

  • Drs. Niet

    Doen we een keer…. “Beter weten” met een slokje "Jus d'Assurance

    En voor deze prikborden…. Beers, het Assurantiemagazine en…de vraagbaak en de beursbengel en het SVV en prof. Wansink en ….en……en……..uitnodigen.

    Zou 't helpen dat uitnodigen….?

    Groeten en de beste wensen voor 2002

  • maatwerkpolis

    Onderstaande email zond ik op 20-01-2002 aan de heer Pruyssers van de Vereniging Voor Letselschade Slachtoffers (website klikbaar vanaf www.verzekeringstechniek.startpagina.nl onder rubriek Ongevallenverzekering) :

    Geachte heer Pruyssers,

    Uw website staat op bovengenoemde “startpagina”.

    Zoals u wellicht weet, heeft die pagina ook een zgn. “discussiepagina”.

    Op dit moment voeren wij daar een discussie over het al dan niet aanwezige nut van het verhalen van letselschade op derden.

    De discussie gaat ( u zou dat als geen ander moeten weten) over een bijzonder gevoelig onderwerp, want wie slachtoffer is van een onrechtmatige daad, zit niet bepaald te wachten op dat wat ondergetekende voorstaat : afschaffing van het recht om letselschade op derden te verhalen.

    Toch denk ik dat er meer is dat u en mij bindt : wij beiden hebben toch als doel voor ogen dat zij die door blijvend letsel zijn getroffen een correcte financiele tegemoetkoming moeten kunnen verkrijgen.

    De vraag is echter : welke de beste weg is om dat te bereiken.

    Ik kan mij niet anders voorstellen dat dan dat u een constructieve bijdrage zal kunnen leveren aan de discussie. Wellicht dat ook anderen vervolgens iets over het onderwerp durven te zeggen.

    Met vriendelijke groet,

    H.B. van Ommen (initiatiefnemer van www.maatwerkpolis.nl).

  • maatwerkpolis

    Ook de redactie van de website www.lsa.nl (Letsel Schade Advocaten) is heden uitgenodigd om een steentje bij te dragen aan dit onderwerp.

    Geachte heer, mevrouw,

    Wilt u eens kijken op www.verzekeringstechniek.startpagina.nl.

    Zoals u wellicht weet, heeft die pagina ook een zgn. “discussiepagina”.

    Op dit moment voeren wij daar een discussie over het al dan niet aanwezige nut van het verhalen van letselschade op derden.

    De discussie gaat ( u zou dat als geen ander moeten weten) over een bijzonder gevoelig onderwerp, want wie slachtoffer is van een onrechtmatige daad, zit niet bepaald te wachten op dat wat ondergetekende voorstaat : afschaffing van het recht om letselschade op derden te verhalen.

    Toch denk ik dat er meer is dat u en mij bindt : wij beiden hebben toch als doel voor ogen dat zij die door blijvend letsel zijn getroffen een correcte financiele tegemoetkoming moeten kunnen verkrijgen.

    De vraag is echter : welke de beste weg is om dat te bereiken.

    Ik kan mij niet anders voorstellen dat dan dat u een constructieve bijdrage zal kunnen leveren aan de discussie. Wellicht dat ook anderen vervolgens iets over het onderwerp durven te zeggen.

    Met vriendelijke groet,

    H.B. van Ommen (initiatiefnemer van www.maatwerkpolis.nl).

  • maatwerkpolis

    Ja, zo komen we natuurlijk geen steek verder …:

    Via hun website een email gezonden en wat krijg ik terug :

    :

    Sorry, no mailbox here by that name.

  • Expiratieweb.nl

    Totaal oneens met deze stelling! Stel dat de veroorzaker weinig centjes heeft dan zal het slachtoffer voor een tweede maal worden getroffen! Niet iedereen heeft het “geluk” om door Maxima te worden aangereden…..

    Misschien een soort van no-claim korting invoeren voor de AVP, slachtoffer ontvangt -in principe- een vergoeding voor de geleden schade en de veroorzaker voelt dit gelijk in zijn portemonaie…

  • H.B. van Ommen

    Op 1 februari 2002 sprak Prof. Mr. J. Spier zijn oratio uit ter gelegenheid van zijn benoeming als hoogleraar verbonden aan de faculteit Rechten van de Universiteit te Maastricht.

    Ik wil niet nalaten te wijzen op het persbericht dat naar aanleiding hiervan is uitgegeven.

    U teft het aan op:

    http://www.pers.unimaas.nl/2002/02-007.htm

    M.vr.gr.

    Maatwerkpolis